کد مطلب: 138797
تلاش براي اشغال پايگاه «العَند» يمن؛ حمله صدها اماراتي با پشتيباني شديد هوايي عربستان
تاریخ انتشار : 1394/05/13 10:24:30
نمایش : 1888
صدها اماراتي با پشتيباني هوايي شديد جنگنده‌هاي عربستان، تلاش مي‌کنند پايگاه مهم «العند» در استان «لحج» در جنوب يمن را اشغال کنند؛ بر خلاف شايعات سقوط «العند»، درگيري‌ها ادامه دارد.













به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري فارس، در ادامه پوشش رسانه‌اي گسترده سعودي از گروه‌هاي مسلح حامي عربستان در «عدن» در جنوب يمن، از سه هفته پيش، از روز گذشته رسانه‌هاي همسو با عربستان از شروع دومين حمله در جنوب براي بازپس‌گيري پايگاه هوايي «العند» از دست ارتش و انصارالله يمن خبر مي‌دهند و آن را با آب و تاب فراوان پوشش مي‌دهند.
به گزارش روزنامه الاخبار، پيش از شروع اين حمله، منبع خبري يمني از حضور بيش از 1000 نيرو در اين عمليات خبر داده بودند که عمده آن‌ها اماراتي هستند و تعدادي نيروي مصري نيز در بين آن‌ها حضور دارند؛ بنا بر اين گزارش در صورت تسلط نيروهاي همسو با عربستان بر پايگاه «العند» در استان «لحج»، مقدمه براي تسلط نظامي بر استان‌هاي جنوبي کامل مي‌شود.
منابع خبري ارتش و انصارالله يمن به اين روزنامه لبناني گزارش داده‌اند که آن چه روز گذشته (دوشنبه) اتفاق افتاد؛ حملات سنگين و بي امان هوايي هواپيماهاي سعودي بر روي پايگاه «العند» و اطراف آن بود که همراه با اين حملات، تروريست‌هاي القاعده و نيروهاي طرفدار عربستان از جهت جنوب غربي و جنوب شرقي پايگاه به سوي اين مکان يورش آوردند.
طبق گفته منابع خبري، درگيري‌ها در خارج از پايگاه و نه داخل آن ادامه دارد و خسارات جاني فراواني به نيروهاي طرفدار سعودي وارد شده است و شب گذشته نيز «سرتيپ شرف لقمان» سقوط پايگاه «العند» را تکذيب و تأکيد کرد که کماکان ارتش و نيروهاي مردمي بر اين پايگاه تسلط دارند.
روز گذشته (دوشنبه) نيز منابع خبري از وورد 3000 نيروي وابسته به ائتلاف سعودي به استان «لحج» در جنوب يمن خبر دادند که براي اولين بار از زمان حمله هوايي عربستان به يمن اتفاق مي‌افتد.
هم‌اکنون رسانه‌هاي سعودي و متحدان آن در شبکه خبري الجزيره و العربيه و ديگر وبگاه‌هاي خبري، اعلام مي‌کنند که پايگاه «العند» به کنترل نيروهاي «هادي» و متحد عربستان در آمده است.
انتهاي پيام/ص
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg